Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Wednesday, March 30, 2011

bila aku nekad..

Bila aku nekad
kenapa kamu semakin dekat?
Kata teman,aku tak boleh terus berada di tempat aku sekarang..
Aku harus berganjak..
Setiap kali aku berganjak..
Kenapa seolah-olah ada yang membuatkan langkah aku terhenti.

Aku masih cuba belajar melepaskan pegangan itu..
Aku masih cuba belajar untuk bergerak sendiri tanpa kehadiran kamu lagi
Aku tahu kamu tak mungkin selamanya berdiri disini..
Satu hari, pasti kamu juga kan pergi..
Pergi seperti apa yang kamu mahu lakukan sebelum ini.

Kalau nanti, aku pergi...
Tak bermaksud aku membenci..
Maafkan saya, si pencuri hati...

No comments:

Post a Comment