Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Friday, August 23, 2013

Suasana raya makin berbeza bila dewasa.


Salam. Nampaknya dah lebih 2 minggu melalui bulan Syawal dan sudah pon masuk raya yang ke berbelas hari. Boleh macam tu? Tapi yelah, orang cakap raya sampai sebulan kan? So mungkin masih ada yang dalam mood raya. Aku? Habis dah mood raya. Raya kedua dah habis. Tahun ni agak berbeza, sebab raya tu jadi biasa. Dan kebanyakkan nya bukanlah berkunjung kerumah untuk berhari raya, tapi berkunjung untuk memenuhi jemputan kenduri kendara dan kenduri "lain"

Betul, tahun ni je rasanya banyak jugak la dapat kejutan, berita dan jemputan untuk Majlis Perkahwinan dan Pertunangan kawan-kawan dan sedara mara. So mood raya tu bertukar jadi mood kenduri kendara. Bila dapat jumputan kenduri kahwin kawan-kawan perasaannya nice sangat dan normal. Sebab sebelum ni ramai je pon kawan yang dah berkahwin dan berumah tangga. So itu kebiasaan lah. Bila dapat pula berita sipolan dan sipolan dah bertunang. Uish! perasaan die terkejut. Eh kawan-kawan sekelas dah ramai yang bertunang tahun ni. 

Waaaa... dan aku mula terfikir, 2013 memang waktu yang sesuai kot untuk ke fasa seterusnya bagi kawan-kawan aku. Betullah, kata orang. Once masanya dah sampai, kita dah punya kerjaya, dah punya perhubungan dan kewangan yang stabil. "Perkara" itu akan datang. Now, I believe with that statement. Congratulations to Ara and Izah for your engagement day. Happy for both of you. 


Tapi apa yang lebih mengharukan bila sepupu perempuan paling baik dan rapat dengan aku, pon dah dirisik orang. So selain dari mood raya bertukar jadi mood pergi kenduri kendara kawan-kawan. Mood raya kitaorang pon bertukarjadi mood buat majlis kenduri kendara. Seriosly happy for her. But, with this event, all the makciks make me realizes that I'm not child anymore. Mereka asyik ingatkan yang aku dah 24!Oh man.. I know it! but can I just ignore about it? 

Maybe, normal kot once kite dah meningkat dewasa. Raya akan jadi or kemungkinan bertukar kepad mood mengahadiri kenduri kendara sahabat dan saudara mara. Raya tu akan still jadi mood raya sampai hari ke 30 kalau kita masih kanak-kanak. kan? 

Sometimes, I wish....  boleh balik semula ke masa zaman kanak-kanak, supaya dapat rasa balik suasana raya tu. But, itu adalh perjalanan yang sangat jauh untuk dilalui, just pandang ke hadapan. Mungkin raya tahun berikut, panjang umor mood raya tu datang balik? Sape tahu kan? Mari berharap.. :)


No comments:

Post a Comment