Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Monday, January 17, 2011

bukan mudah memberi semangat!!

sedang sibuk aku melepak tengok konsert SS501, yang walamak ai memang best la. tibe2 aku dapat 1 pesanan ringkas dari seorang sahabat baik. lebih kurang macam ni bunyinye

ko rase  aku patut quit or x?-mawar-

aku rase sangat terkejut dengan pesanan yang sesimple tu. aku terfikir kenapa sahabat aku ni nak quit dari cos yang die dapat? so sebagai seorang sahabat, takkan aku nak menggalakkan perkara tu terjadikan? memang tak la kan. aku pon hantarlah pendapat aku kepada dia...

erm jgn quit .. kalo ko ase xblh bawak, pe kte ko jumpe PA(penasihat akademik daa..) tnye mcmne n wat pertukaran kos.. awe lg ni, msh blh tuko..-matahari-


aku bukan lah hebat sangat bab menasihati orang atau bagi pendapat ni.. tapi sekurang-kurangnye aku nak die berfikir dahulu sebelum die wat keputusan untuk quit study... bagi aku bukan itu je jalan penyelesaian yang masih ade, tapi masih ada jalan lain.. jadi nape tak cuba dulu kan?..... tak lama lepas tu...

pertukaran tak boleh ..aku kena quit n mohon semula..-mawar-

die memberitahu aku tentang rase celaru nye itu. katenye bahawa pertukaran tak boleh dilakukan, sebab die baru lagi masuk untuk cos tu...jadi die fikir quit dan memohon semula adalah jalan terbaik...

xkan la kot? xpon ko tunggu sampai abes sem 1 , then sem 2 ko wat pertukaran kos? kalo ko quit, nk mohon semula,payah nak dapat..ssh ko babe.. please jgn quit, bertahan... kalo ko xmampu bawak pon, tunggu smpei sem2 wat pertukaran kos.. at least ade peluang.. dari ko quit n mohon semula... blum tntu senang nak dapat...
-matahari-

aku cuba menasihati die.. aku tahu die betul-betul tengah kusut dan sangat down dengan situasi die sekarang... tapi aku tak nak die tersalah wat keputusan.. aku tak nak die lepaskan saje peluang yang dah die gengam dalam tangan begitu saje..tapi aku sangat tersentuh dengan mesej terakhir die...

aku ase nak menagis depan ko sekarang..aku x yakin dengan diri aku sendiri.. aku takut nak hadapi semua tu...teruk kn aku? sumpah aku nak peluk ko skrg... nak nangis kat bahu ko...-mawar-

bagi aku mawar ko tak teruk... aku tahu ko perlukan seseorang disisi ko untuk bagi support pada ko.. lebih-lebih lagi ape yang ko tempuh ni begitu asing bagi diri ko.. tapi percaya lah, ko cuba lah selami bidang ni terlebih dahulu.. kalo ade rase cinta dalam bidang ni suatu hari nanti, ko teruskan lah.. tapi andai kata ko masih menyayangi bidang yang telah sebati dalam hidup ko... ko kembali la kepada OM nanti...banyak-banyak la berdoa, biar Dia yang tentukan ape yang terbaik untuk diri ko dan mase depan ko nanti....aku sebagai kawan always support ko...

No comments:

Post a Comment