Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Tuesday, January 18, 2011

terima kasih roomate!

lepas je mandi, aku sebok la membelek diri ini di depan cermin beso yang baru tak sampai sebulan dibeli oleh nas di tesco..uhhhhu... belek punya belek...

"aish da gemuk sangat aku nih,  pipi pon da makin gebu.. naik timbul buah asam ni" bebel aku seorang diri di depan cermin hikmat si inas...

dalam hati , adalah berniat ni nak kuruskan badan... tapi alamak ai nak berdiet yang aku malas.. bukan ape, aku ni kategori suke PANTANG gak!.... PANTANG HIDANG, mesti aku jamah juga punya.. tambah kalo orang yang menjemput makan.. lagi la aku tak mampu nak tolak.. huhhuh

"aida, aku tengok ko da gemuk la..baru aku perasan ko da gemok selama hari ni aku tengok ko kurus je since ko frust ngan dak tu dulu..." kate danie pada aku..
"aku memang dah gemuk pon, habis la aku"jawabku sambil tersenyum..

ye aku sendiri akui yang aku memang da gemuk.. berbeza dengan mase aku sem lepas. aku kurus sedikit. tapi aku kurus bukan sebab die pon.. aku kurus sebab aku  ada masalah aku sendiri.. tapi tak ada sape pon yang tahu dan faham masalah aku...huhhuhu..well,let it be..

baru bercadang dan bersemangat nak niat berdiet, tak nak makan nasi, nak makan roti, makan sehari sekali... kononnye lah..hhhuh,.... tak lama lepas tu roomate aku pulak pergi memasak untuk lunch.. masak nasi goreng dengan lauk ayam.. danie pulak goreng  nugget...
wah memang menggugat keimanan betul.. huhhuhuhu... akhirnya aku tumpas jua...
aku menjamah juga makanan yang dimasak oleh roomate aku.....
TERIMA KASIH ROOMATE ku... kerna makanan yang sedap.... aku tak jadi nak berdiet pon... bak kate roomate aku..

"tengah boleh makan.. makan aje la.... nanti sakit kan susah nak makan"

No comments:

Post a Comment