Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Wednesday, February 9, 2011

my BFF wedding





Semakin nak dekat dengan pernikahan dan perkahwinan dayah, aku boleh dilanda demam. Macam aku pulak yang nak kahwin. Padahal kawan aku yang nak kahwin.huhuhuh.. Ape kenenye aku pon tak tahu. Mungkin sebab kerisauan menggalas tugas sebagai "pengapit" kot. Mahu tak nye, firts time kot aku nak wat keje ni..
huhuhu.

nur hidayah dalam persalinan pengantin

Beberapa hari sebelum majlis nikah Dayah, aku dapat tahu yang "pengapit" sebenar untuk majlis persandingan Dayah tu berkemampuan je untuk jadi pengapit Dayah. Aku ade ase nak tarik diri dari jadi pengapit Dayah last minit, tapi bile aku fikir balik macam tak elok je. Jadi aku teruskan je lah dengan rancangan asal. Lagipon baju dah ade, shawl pon Shidah da sponsorkan untuk aku. haahahha.. Semangat nih.

Menjelang hari pernikahan Dayah, aku siap la..  Beria gak la kakak aku ni mengadun aku. Maklum la aku ni mane reti bab nak melaram sangat ni. Dah siap-siap, menunggu pulak BFF aku si Azlan datang ambil aku kat rumah. Dah janji pergi same-same sebab die nak tangkap gambo Dayah. Sebuah lagi kereta BFF aku Qiera, Din, Wan Mar dah pon gerak dulu ke rumah Dayah. Aku sampai sekali dengan rombongan pengantin lelaki. Cepat-cepat la masuk dalam. Terkejut tengok dayah yang makin cantik, paling terkejut Din ade dalam bilik pengantin perempuan sebok bergambar dengan pengantin. Ogy pon ade,bersama-sama dengan anaknya. sekitar kol 4 Dayah sah bergelar isteri kepada Wan.

hidayah menerima wang hantaran berbentuk sekuntum bunga dari wan


ciuman dari suami untuk membatalkan air sembahyang
hidayah sebelum diijabkabulkan

Esoknye akan berlangsung majlis persandingan disebelah pihak perempuan.Akhirnya Dayah sudah menjadi isteri orang. Macam tak percaya tapi, itulah hakikatnya. Hari ni lebih meriah dari hari pernikahan. Lebih ramai kawan-kawan yang hadirkan diri untuk majlis pernikahan Dayah. Macam biasa aku lah paling takut. Nak galas tugas beso nih. huhuhu. Segan sebenonye. Buat perkara yang aku tak pernah buat nih. Akhirnya aku berjaya gak la hilangkan ase malu tuh.. CREDIT gak pada kawan-kawan yang datang. Shakira. Rafiuddin, Wan Mar, Azlan Azfar, Syazrul, Rosidah, Nadia, Ainun, Pinky, Fatini, Kamarul,Hanif Firdaus,(CLIFFORDIAN) dan geng- geng budak sekolah TUN PERAK. Perkara yang paling tak kan dilupakan bila sesi bergambor dengan pasangan pengantin selepas habis kenduri! memeng terbaik! CREDIT to Hidayah dan suaminya Wan yang tak jemu melayan kami, walaupon tahu dame punye lah penat, tetapi tetap mengulir senyuman yang paling manis...



aku dan hidayah

qiera dan din nak merasa gak  duduk atas pelamin... tak lepas peluang

jalan rapat-rapat... 

sesi bergambar penuh drama :)
azfar cube mengorat dayah di hadapan suaminya


pose! smile.. say cheese!
:)

aktiviti sampingan! kami BFF! love U alls

















No comments:

Post a Comment