Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Monday, October 3, 2011

Pemujuk Hati

Sering kali hati rasa tidak selese. Emo kah aku?  Aku bukanlah seorang yang mudah membiarkan hati dibuai rasa emosi yang entah apa-apa. Aku juga bukan seorang yang mudah menitiskan airmata. Tapi entah kenapa, senang pula hati ini rasa tidak selesa. Perlu dipujuk hati ini. Aku tahu DIA sangat menyayangi aku. Takkala hati ini mahu dipujuk kerana terlalu melayan emosi mungkin?, aku menemui sesuatu yang telah sekian lama DIA berikan kepada hambanya. Alhamdulilllah...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha penyayang.
Bukankah Kami telah melapangkan dadamu?
Dan telah Kami ringankan bebanmu yang berat?
Yang membebankan punggungmu?
Dan Kami muliakan namamu.
Sesungguhnya di samping kesukaran
datanglah kesenangan .
Apabila engkau telah selesai (mengerjakan sesuatu pekerjaan) maka
bersusah payahlah (mengerjakan lain pekerjaan).
Dan kepada Tuhanmu, berharaplah.

surah Al-Insyirah..

Semoga hati ini semakin tenang dengan rahmatmu Ya Allah. Amin

No comments:

Post a Comment