Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Tuesday, July 24, 2012

Ramadhan datang lagi. Alhamdulillah

Ramadhan datang lagi. Alhamdulillah, tahun ni masih berkesempatan untuk merasai dan meraikan kedatangan Ramadhan al-mubarak. Cuma kali ini merasai ramadhan jauh sedikit dari keluarga. Kalau tahun yang lalu, awal ramadhan aku dah pon berada di kampung halaman. Itu bukan persoalan sangat, dimana pon berada, asal ramadhan itu dihayati dan dirasai dengan sepenuhnya kesedihan tu tidak terasa sangat.

Bila tibe sahaja ramadhan, masa bersahur dan berbuka puasa itu menjadi perkara yang menyeronokkan, sebab waktu ni lah semua ahli keluarga dapat berkumpul bersama di meja makan. Tak ketinggalan juga, masa inilah masa untuk berbuka bersama dengan sahabat-sahabat. Hari pertama ramadhan sahaja, aku sudah dapat panggilan untuk berbuka bersama dan set up majlis berbuka. Dan ini perkara yang harus untuk setiap tahun. Hope tahun ni dapat kumpul dengan Qiera dan Naim

Lebih paling dirindui ialah solat terawih dengan mak dan ayah. Kali ini belum berkesempatan. InsyaAllah, harap dapat buat perkara ni sesampai je di kampung halaman nanti. Walaupon mungkin lama lagi nak pulang ke kampung. 

Rasanya masih belum terlambat atau terlalu lewat untuk mengucapkan Salam Ramadhan al Mubarak untuk keluarga dan kawan-kawan. Mengharapkan ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya. Mengharapkan diri ini menjadi lebih baik. Mengharapkan hati ini menjadi lebih lembut. Mungkin bulan ramadhan ini adalah bulan terbaik untuk aku memperbaiki diri ini. 

InsyaAllah, ramadhan itu penghulu kepada semua bulan. Jadi itu adalah masa terbaik untuk kite merebut apa yang Allah bagi. Semoga semua amalan diterima olehNya.  

No comments:

Post a Comment