Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Friday, July 6, 2012

Rindu

Dear blog,

Hari ni hati sedikit sayu. Tibe-tibe teringat dengan seseorang yang pernah menjadi lelaki paling terbaik dalam hidup ni. Hampir 15 tahun arwah pergi. Sudah hampir sebaya dengan adik. Walaupon hanya sekejap waktu yang pernah ada untuk aku dan arwah, aku sangat menghargai waktu itu. Sebab waktu itu aku takkan pernah dapat dengan orang lain.

Mana mungkin ada yang sanggup layan kerenah aku semasa demam seperti dia.
Siapa yang lebih cekap dari dia untuk membancuh milo untuk ku?
Bercerita tentang pengembala kambing yang suka menipu.
Memberi duit belanja sekolah dengan jumlah yang terlalu banyak untuk budak yang masih di tadika.

Semua itu takkan mungkin kembali lagi. Dia telah pergi menghadap Illahi. Allah lebih menyayangi atok. Seperti aku juga menyayangi atok.

Disaat hati ini sayu mengenang arwah, bertambah sayu juga dengan berita dari kampung. Aku harap adik cepat sembuh. Aku sangat tidak senang hati disini. Kalau boleh aku lari, sudah aku lari. Aku tersekat antara tanggungjawab sebagai anak dan kakak serta sebagai pelajar. Permudahkanlah aku. Ya Allah moga Kau melindungi adik. Kaulah penyembuh segala penyakit. Amin.

Duhai hati, tabah lah! Duhai hati Sabarlah! Duhai hati positif!. Semoga semuanya baik-baik sahaja.


No comments:

Post a Comment