Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Monday, October 29, 2012

BIGBANG STILL ALIVE TOUR CONCERT IN MALAYSIA.

Masih terkenang bait kata leader FTISLAND, "kalau sewaktu menjejakkan kaki kemane-mane negara untuk membuat konsert dan ketika itu waktu hujan,ia umpama satu tuah kepada kami" *translate mengikut bahasa sendiri*. Adakah kepercayaan ini sama dengan group ternama korea BIGBANG?? Jika benar mereka juga sampai di Malaysia,ketika hujan renyai.


Bagi kami,peminat yang akan menyaksikan konsert BIGBANG (ALIVE TOUR CONCERT 2012) mungkin sedikit risau jika pada hari tersebut hujan. Bukan takut berhujan atau kebasahan,tapi takut kalau-kalau konsert dibatalkan kerana hujan. Kami jadi terlalu teruja bila Taeyang sendiri keluar statement "are you ready to wet??" Sebelum hari konsert. Pergh.. kalau macamtu bermakna die sendiri ready untuk perform dalam hujan.


Dan seperti yang dijangka,pada hari Konsert, seawal pukul 4 petang bumi kuala lumpur sudah dibasahi oleh hujan sehinggalah ke malam. Mungkin kebanyakkan akan berfikir bahawa peminat BIGBANG akan merasa itu sebagai kekangan untuk turun ke konsert. Tapi silap sama sekali,seawal jam 11 pagi peminat BIGBANG (VIP) sudah memenuhi membanjiri stadium *pergh macam laporan berita ayatnya*..

~VIP dalam hujan seawal 8 malam~

Aku and the geng sampai di stadium sekitar jam 8 malam.HUJAN masih renyai. Jejak je stadium,tak dijangaka padang masih dipenuhi dengan peminat walaupon hujan. Why??? Sebab kesetiaan VIP. Daebak!!! Kesemua lagu yang dinyanyikan oleh bigbang adalah terbaik... Percaya atau tidak,mereka menyampaikan 30 buah lagu dengan baik dalam masa 3 jam. Itulah yg digelar "real performer". Daebak! Sebelum berakhir konsert kami sempat meraikan birthday T.O.P yang jatuh pada 4 november ini. Mereka benarlah bukan sekadar pandai bernyanyi,malahan turut pandai mencuba berbahasa melayu. Agak terasa kagum dan lucu bila mendengar BIGBANG cakap melayu,tapi slang Inggeris mereka memang aku tabik ah!! Terutama GD dan Taeyang. Superb!.

Sebelum meminta untuk menamatkan konsert, Sebagai tanda menghargai BIGBANG menyampaikan 4 buah lagu lagi untuk "ENCORE". Namapak mereka sangat teruja dan menghargai VIP Malaysia. Paling penting, BIGBANG mengakui bahawa crowd di Malaysia merupakan crowd paling terbaik dan hebat sepanjang konsert jelajah mereka. #Proud!!!

Hope they will come back soon!



No comments:

Post a Comment