Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Friday, April 6, 2012

We Love Animal. We Make it Real

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, hampir 3 hari menunggu penuh debaran, akhirnya doa dan permintaan kami diterima. Akhirnya, pihak zoo menerima cadangan untuk membenarkan kami bermalam di Zoo, walaupon sebenarnya Nexus sudah bersiap sedia dengan Plan B, dan plan C. Mungkin agak memberi tekanan untuk semua department bersedia dengan plan B dan juga plan C, terutama bagi program development. Apa sahaja pertukaran, akan menyebabkan segala program turut bertukar. Sungguh aku akui aku sendiri agak tekanan dalam pertukaran dan apa sahaja kemungkinan yang akan terjadi.

Bile "green light" dah pon diberi, walaupon aku tahu masih ade perkara untuk Nexus berbinncang dengan pihak zoo untuk segala syarat dan peraturan, aku harap perkara ni tiada sebarang masalah untuk Nexus bersedia dengan plan D pule. Jangan sampai ade plan nak tukar zoo pule! (masih terkenang cadagan digun yang unexpected tu.) Lumrah buat event, pasti ade perkara yang berubah, kene ade contigency. Kite hanay merancang bukan? Penentuannya tiada siapa yang tahu. Tapi sekurang-kurangnye aku nampak semangat Nexus untuk event ni. Bebudak marketing pon dah siapkan separuh kerja. Dah nampak hasilnye. 


~sebahagian dari medium marketing~


~orang kuat Marketing~

Jadi, harapnye Nexus tidak akan mudah mengalah dengan setiap perubahan atau cabaran yang datang. Bebudak Marketing telah memulakan semangat ZOO, jadi kenapa tidak Nexus yang lain menyambung semangat tersebut. Nexus, lets make it real!! (memberi semangat kepada diri sendiri jugak yang sudah hampir lemah ni..ehehhe) Korang sume harap support event kami ye. Kalau ade sape-sape yang sayangkan binatang dan sedar akan keperluan dan kebajikan haiwan yang hampir pupus ni dan bersedia nak support melalui dana atau in kind gift kepada ZOO pon ok, Why not? Kami menjadi saluran kepada anda untuk mendekati dan membantu haiwan-haiwan tersebut.(promote nih!)

Cuma tinggal sebulan, atau mungkin tinggal beberapa minggu saja lagi untuk realisasikan Event ni. Semoga Allah permudah segala niat baik kami melalui event ini. DO LOVE ANIMAL!



No comments:

Post a Comment