Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Saturday, March 31, 2012

Site Visit and Earth Hours 2012

 Assalamualaikum, Dear blog!

Untuk kali keduanya, aku dan 12 orang Nexus mencemar kaki lagi ke Zoo Negara. Tapi ni bukan untuk santai-santai berjalan melihat binatang, tapi ade misi yang perlu diselesaikan. Makanya hari ni aku dengan selamba tak prepare ape, hanya berbekalkan soalan yang timbul dari kepala untuk tugas aku sebagai PD, itu je lah yang aku bahaskan dengan pihak Zoo. Tabik untuk all Nexus yang terlibat untuk meeting dengan pihak Zoo hari ni. Semuanya agresif dan berjaya merungkai segala masalah yang sebelum ni tak terjawab. (pergh! dah macam CSI le pulak!)


~Orang kuat Nexus!~

Tak mudah jugak rupanya nak adakan event yang orang tak pernah buat. Pihak zoo pon belum bagi kata putus tentang kelainan yang kami cuba buat. Mungkin terpikir ia agak mustahil untuk dilakukan, tapi perkara tu sebenarnya logik pada akal. Wah! apakah event yang Nexus nak buat ni? Bunyi macam gempak! memang lah gempak kalo programnye macam setengah mati nak pikirkan. Tapi itulah cabaran yang kene semua Nexus ambil. Hope event yang kami usulkan, boleh dilaksanakan. InsyaAllah. 

Selesai site visit dan meeting, Nexus kene berkejar balik ke kampus. Sebab kitaorang juga meletakkan Earth Hours sebagai salah satu acara dalam final proposal kami. So do support Earth Hours! Memandangkan untuk Earth Hours,kitaorang perlu sediakan video,dan itu tugas marketing.Kire dah settle lah. Jadi,aku bercadang nak terus balik kampung petang tadi gak, sebab parents aku tak sihat. So aku berangan nak sambut Earth Hours atas bas la, kan atas bas dah gelap kalo perjalanannya malam?(kire support habis la ni :)..) 

Tapi benarlah, "aku hanya merancang,tapi Allah yang menentukan." Sampai je Klang sentral dalam pukul 6 lebih, tiket kol 7 untuk hari ni untuk ke IPOH tibe-tibe takde. Cuma pukul 10 malam nanti baru ade, takkan aku nak tunggu 3 jam?*walaupon bagi aku itu perkara biasa*. Mak aku pon macam tak izinkan aku balik,walaupon aku punya kuat nak balik sebab parents aku. Makanya aku terpaksa ikhlas untuk balik semula ke Puncak Alam! Berjalan ditemani bulan! (nasib Allah kurniakan bulan, takdelah cuak jalan sendirian menapak ke rumah.huhhuh) Akhirnya Earth Hours aku di dalam rumah luas yang gelap seorang diri. Housemate aku semua selamat sampai ke kampung masing-masing. *jeles!* Kire Earth Hours la jugak tu, ditemani dengan empangan air mata yang cube ditahan. Semua orang yang disayangi, tibe-tibe nak muncul dalam gelap. Kire ade kebaikan gak Earth Hours. hheheheh...




Breathe. Its just a bad day, Not a bad life. *sedapkanhati*
Happy Earth Hours 2012! Selamatkan Bumi kita! 
Save Our Wild Life!!



No comments:

Post a Comment