Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Wednesday, November 23, 2011

Live your life as Unexpected!!

Pergh lama gak tidak melalut kat sini. Ye lah, hari-hari makin buzy dengan quiz, kelas, dan juga event. Tambahan  pulak memnag aku ni budak event. Hidup dipenuhi dengan event ajelah. Kalau tak budak event pon, hidup still ade event kan? Minggu lepas, 20.11.2011 *nice date.. aku baru perasan.. ,  aku ade join volunteer untuk event senior aku. Kebetulan pula senior aku tu pon , kawan kampung aku gak, kawan satu sekolah dulu. Jadi, apa salahnya membuzykan diri kau dekat event dame.huhuhu..

"Live Your Life Carnival". Ha itulah title event dame. Temanya lebih pada kesihatan. Kire menjalani kehidupan ini dengan aktiviti yang sihat la. Alhamdulillah event tu berjaya dilaksanakan. Macam-macam aktiviti yang mereka adakan. Aku yangg jadi volunteer ni pon, kalo boleh nak join. So memandangkan aku ni volunteer , amatlah mustahil untuk aku jadi peserta kepada event tu.Kerja aku cume tolong cover sales and exhibition jer. Tapi, akhirnya aku lepas gak masuk salah satu game diorang.ehhehe..*cume tak de rezeki nak menang jer. Paling aku respek dan puas hati bab makanan yang mereka sediakan. Aku ingat jadi volunteer nak la kurangkan berat badan. Tapi , yelah nama pon event kesihatan kan? Dame memang bagi makanan yang secukupnye lah. Supaya kitaorang tak penat untuk habiskan tenaga buat kerja. Terbaik!! Sangat sedap pepper petty dan makanan tengahari. hahahaah..*makan je yang aku  ingat!


~selepas event~


~with the one of organizer~

Alhamdulillah, event tu habis pon awal. Dalam pukul 5 kitaorang dah settle angkat barang sume. Angkat ape? Jangan ditanya lah.. Keluar langsung aura "jantan".. sebab nak settlekan kerje cepat, dan pikir nak balik rumah cepat je pon. Tapi... harapan...!!  Dah settle keja, kereta Bai pulak rosak. So menongkat dagu lah dalam hujan renyai menunggu bantuan yang datang. Dalam sebok menunggu, sebok gak menahan kereta yang lalu kat Kolej Angsana , kalau-kalau ade rezeki dapat pinjam "jumper". Sangat kelakar masa tu, habis semua kereta nak  ditahan.  Dan betullah kate orang. Dalam kehidupan ini penuh dengan EVENT(peristiwa). Kenape?  dan betul lah juga JODOH tu Allah yang tentukan, Kenape? Aku tak bermimipi rupaya *yelah selalu nampak Ahmad tu dalam mimpi jer.. hehehhe.. Rupanya ia REALITI!!!... so itulah hikmah kereta Bai rosak! DIA nak temukan aku dengan seseorang setelah aku cukup kuat untuk berhadapan dengan orang tu. Atau mungkin DIA menghantarnya kerana mahu menduga cintaku terhadapNYA.. i'm SHOCK!..

Lastly, bantuan tibe jua akhirnya. Nasib ade En. Adnan. Dia dan kawan dialah yang tolong jumperkan kereta Bai. Nasib juga lah ada Timb PNC punye no kan? kalo tak? Sampai esok ler aku kat Kolej Angsana dan harus kuat untuk memandang dirinya lagi. hehhehe...*susah kot!! Walaupon aku berusaha untuk memandangnya lagi buat kali terakhir. Aku harap aku puas! melakukan sesuatu atas kehendak dan kemahuan aku sendiri.

So next event untuk GREEN HUNT plak... 

No comments:

Post a Comment