Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Thursday, May 12, 2011

disaat VErSUS!

Di saat versus yang cuba dilakukan...
Pasti akan ada dugaan yang datang...
VERSUS meninggalkan semuanya...
Disaat hati kecil ini cuba menjadi kuat untuk diri sendiri
Disaat itu juga hati pasti diduga...

Seolah-olah dugaan hati itu tepat pada masanya..
Tapi perlukah aku mengalah?
Setelah terlalu banyak masa aku mengalah...
Memujuk hati kecil ku ini....
Mungkin tidak pada kali ini....

Mungkin aku perlu berubah mengikut peredaran waktu...
VERSUS segalanya...
Pasti bukan mudah untuk melakukan sesuatu perubahan...
Perubahan menjadi seseorang yang lebih berguna..
Perubahan untuk melepaskan sesuatu yang sepatutnya sudah lama dilepaskan..
Tapi kali ini,
Mungkin masanya sudah tiba....

Aku tinggalkan semua...
Aku lepaskan semua..
Supaya aku menemui sesuatu yang lebih baik...
Supaya aku bisa hidup tanpa bayangan lalu...

Bukan mudah untuk VERSUS..
Namun aku pasti, itu lah cabaran yang aku perlu..
Untuk aku menjadi lebih kuat...
Dan aku percaya,
Aku punya DIA disisi aku....

No comments:

Post a Comment