Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Saturday, May 7, 2011

hati pon panas!!!

hari ni memang panas.....kenapa???

sebab memang hari ni panas pon, takda hujan pon...

tapi Alhamdulillah bersyukur..walaupon panas, senang untuk aku bergerak ke kampus untuk amik exam hari ni...nikmat  yang Allah bagi pada seluruh umat di Puncak Alam hari ni....

tapi nape aku punya tajuk "hati pon panas"....??? macam takda kena mengena pon ada kan??

sabo..sabo...aku belum habis menaip lagi....huhuhuhhu....(gelak pura-pura,sebab hati tengah panas!!!!)

nak tahu sebab apa? betul nak tahu ni??ok2....sabo-sabo... aku nak cerita lah ni...

hari ni, aku punya paper RISK!!!!!... memang penuh risiko lah jawab soalan hari ini...

aku sanggup je stay up sampai pagi untuk cover semua chapter subjek ni...

sanggup je bangun awal pagi,...teruskan perjuangan membaca...

sanggup lagi berpanas dalam bilik ni....(sebab bilik aku memang tak ada kipas..huhuh)

sebelum kol 1 petang, aku dah siap-siap nak pergi kampus..sebabkan panas aku memang tak kancing la butang baju kurung aku....punya la panaskan...(ni pon ada sebab dengan tajuk yang aku nak ceritakan ...tak caya tunggu jap lagi...)

ok, sabo le, aku nak teruskan cite aku... kome jangan la merungut dulu dengan jalan cite aku nih....ok, aku sambung..

aku masuk dalam dewan periksa dengan muka dan keyakinan sebab aku dah cover sume chapter kan???huhhuu....

dalam asyik aku menjawab, aku ni blur-blur gak.. aku pon betul la selendang aku dulu....(gatal hari ni nak pakai selendang...selalu pakai tudung je, tak de pon nak betul sana -sini)sambil-sambil tu aku berfikir la gak nak jawab apa ...

tengah aku dok betul selendang, tetiba interframe seorang pengawas depan aku.... dia usha aku sikit punya baik lah... sampai la aku ni kaku tak tahu nak buat apa... kalah tahu, pandangan lelaki terhadap perempuan...
kalau pengawas tu lelaki, mungkin jatuh bangku terus aku.. masalahnye perempuan....bukan aku seorang je yang kena, tapi kawan aku si YUNA pon kene usha sama macam aku kene usha...pelik dah ni??huuhhu

tak pa aku buat rileks la dulu.. buat macam tak ada apa-apa berlaku...huhhuh... tak lama lepas tu,aku dah rasa tak sedap hati bila pengawas ni lalu sebelah aku dan amik kad matrik aku....(dalam hati, "pasal apa pulak le pengawas ni ambik aku punya kad matrik, setahu aku kalau ada kesalahan je , pengawas akan ambik kad matrik.. matilah aku.. tapi apa salah aku??? pakaian ikut undang-undang,habis comel dah ni..huhhu....meniru??? jauh sekali..aish)

habis je waktu exam... aku dan kawan aku si YUNA ni, ditahan.. tidak dibenarkan keluar.. mula la sesi menyiasat... aku pada mulanya tak kisah kalau aku ditahan.. sebab aku tahu aku tak salah... yang buat aku panas hati, bila pengawas tu tanya soalan kat aku..."ada apa-apa nak surender????(dengan muka dan lagak yang angkuh! sebab mungkin confident yang aku ni meniru kot...)

aku pon dengan muka selamber gak la cakap.."tak da".. tetibe seorang lagi pengawas peperiksaan yang juga lecturer aku, kata nak buat sportcheck kat tubuh badan aku...aku denagn selamber lah cakap"ok, buatlah..check mana yang nak.."(aku pon nak berlagak juga lah, sebab aku tahu aku tak salah... akhirnya aku dilepaskan, dan mereka memohon maaf dan mengatakan  itu prosedur biasa...

aku panas hati lah kan... kalau tuduh, dan cakap baik-baik aku tak da hal sangat lah.... ni berlagak macam apa jer... kalau lah ye pon aku nak meniru, buat apa lah aku stay up, dan pilih tempat duduk kat tengah orang tu??? baik aku dok tempat ceruk sikit bagi line clear nak meniru...huhhuhuh...
tu lah lain kali belajar satu perkara, jangan sesekali membuat andaian kepada orang lain... dan aku sendiri pon akhirnya belajar.. kalau duduk dalam dewan peperiksaan kene duduk macam batu...jangan gerak-gerak langsung..huhhuhuhuhu...

moral: kalau tak salah buat apa nak gelabah kan?? kalau rasa betul, buat apa usha maut?? baik cekup terus!!...
terima kasih Ya ALLAH... hari ini aku belajar sesuatu dan mendapat pengalaman yang cukup bermakna...
semoga dua lagi paper yang akan datang akan dapat aku lalui dengan sebaik-baiknya....PEACE!!!!!

No comments:

Post a Comment