Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Monday, May 16, 2011

kisah shawl hana tajima

Sampai saat ini aku masih terkenang peristiwa shawl yang dipakai oleh Wan Mar masa jumpa aku pagi tadi.
Wan Mar sangat bergaya dengan fesyen tudung ala Hana Tajima nye.. Series Cantik!! Tapi peristiwa yang melibatkan tudung itu membuatkan aku rasa nak tersenyum. Nak tahu bagaimana ia bermula?Ok aku kisahkan..

Ahmad:      Weyh ape kamu ni pakai gebo kat kepala.?
                  (tanpa rasa bersalah bertanya)

Wan:          Ngek tol la kamu ni..(sambil menahan gelak)

Ahmad:      Ha ye la, yang kamu pakai gebo kat kepala tu nape?
                  idok ke hangat?(bertanya lagi tanpa rasa   
                  bersalah,  sebab niat nak drop)

Wan:          Bior la, memang aku suke pon pakai gebo kat 
                  kepala.(menjawab dengan sinis)

Amirul:       Eh, ni bukan gebo la...

Aida:          A'ah kan ni bukan gebo, memandai je..
                  (memotong cakap amirul, dan dalam hati 
                  berharap supaya amirul dapat bercakap 
                  sesuatu yang bernas bagi backup wan)

Amirul:       Bukan macam gebo la, tapi macam sejadah
                  (muka selamba)

                 (semua terus tergelak....)

Aida:         Adoi, ingat nak mebantu, lagi teruk jawapannya.
                 (dalam hati) .Memang pon, itu lah kegunaan 
                 shawl  ni,senang kalau nak solat, bentang jer.
                 kan wan?(membalas percakapan amirul)

Wan:         A'ah.. betul-betul ,tu la kegunaannya...
                 (bersetuju dengan aku)

Ahmad:     Tu la kan, senang kalo nak solat
                 (dalam ketawa sindir yang masih bersisa)

Amirul:      Owh ye ke? tu la multi function shawl ni kan?
                 (bertanya denagn muka selamba)

Aida:         Adoi(tepuk dahi)

cantik kan die pakai shawl ala hana tijama ni???

No comments:

Post a Comment