Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Thursday, August 25, 2011

Malang memang tak berbau

Ha entri kali ni pase malang? malang ape? bukan pase pendekar malang eyh!!.. Tapi pase aku ni. Orang kata malang tu tak berbau! Memang pon!! Aku akui sesangat. Kalau malang tu berbaulahkan? Memang aku tak turun tangga.. Sebab aku dah bau malang kat depan kalau aku turun tangga..Ha ni la, dah salah sendiri, ade je nak salahkan lain..ehheheh

Aku tak lah semalang mane pon, tapi azab jugak la kan menanggung sakit! Ni lah, tak de sakit cari penyakit.!!..heheh..*bukan sengaja pon!, benda dah nak jadikan..heehh* So bermula la perjalanan aku dengan kaki rengkot(sebab tahan sakit).. Camne aku boleh jadi macam tu? ha nak tahu? meh aku mengadu cite sikit.. T_T

Disebabkan terlalu excited nak menuju destinasi ke bilik air 5 bintang aku kat tingkat bawah untuk mengambil wudhuk, sebab dah terlambat nak solat isyak, jadi aku pon bingkas dari katil, tinggalkan lappy aku dan berlari turun dari tangga mozek umah aku... pergh!! rasa melayang-layang la bile turun dari tangga. Dan disebabkan rasa keyakinan diri yang terlalu tinggi, *kononnye la..ehehhe*, aku pon tak dapat nak target jejak kaki aku, baik punya kaki aku landing kat bucu mozek tangga tu.. pergh!! rasa macam kene tumbuk la sekejap!! Sampai depan pintu, cuba tengok tapak kaki, nampak la bengkak macam merah. Jadi aku buat relax la sebab ingat bengkak je.. *setakat bengkak, apa ada halkan?berlagak nih.huhuh* Aku pon teruskan niat berwudhuk aku, tengah baik nak basuh kaki,tibe-tibe air  basuh kaki jadi warna merah, kaki pon ase pedih dan ngilu semacam.*pelik!! try usha kaki*. Tu dia, baik punya belah luka kat kaki. Sikit punya luas.

Nak tak nak, terpaksa lah buat sesi memberhentikan darah! jirus kaki macam siram pokok bunga je..hahahha... pedih?? nak wat camne? terpaksa 'memacho' kan diri..hehehe.... Ni la padah kalo yang ringan tu di ringan-ringan kan? Sehingga sekarang masih terasa luka yang ditinggalkan...hahahha...

moral: Sila jangan lambatkan waktu solat, dan sila jangan terlalu excited berlari dalam rumah. Sila lah jalan seperti biasa, pakai mata..ehheeh..sekian!


No comments:

Post a Comment