Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Wednesday, February 15, 2012

Mission Accomplish

Today is Wednesday! Today is 15th feb! Today is.... *amendenye la nak today sangat? excited naunya.* Hari ni agak excited lah kan. Sebab ape? Sebab hari ni aku balik ke pangkuan keluarga. Aisey, gaya macam seminggu tak balik kampung yer? Bukan apa, orang kampung dah gempo suh balik kampung. Mesej aku, tapi tak balas. Bukan tak nak balik le, kalo diamkan diri tu. Tambah nilai terhad. *hahha, al maklum la penganggur berjaya sekarang.* 

Tak dan 3 hari, mak dah panggil balik. Don't worry la mak, anakmu pulang hari ni jugak. Menurut perintah. Kerja pon dah selesai. Berjalan je sampai tumpo. *huhu, yang tumpo, mamat dua orang tu.. aku cool* Cakap bab berjalan , memang cukup sangat lah tanah dijejaki hari ni. Bawak orang kampung , hanto ke LCCT/KLIA. Mahu sejam gak perjalanan, tapi tak kisah.. Apa yang penting, aku berjaya bawak mereka sampai sane sehingga mereka berlepas. Paling aku appreciate hari ni, aku belajar sesautu yang baru. Aku belajar bagaimana cara untuk tebus tiket online, settlekan bag kat kaunter check in. Alhamdulillah, at least aku dapat sesuatu. Esok-esok senang nak fly kan? *berangan tak sudah.*

Lepas, settle semua. Ingat nak terus balik Perak, tapi memandangkan dua mamat ni jarang-jarang datang sini. So aku bawak dame berjalan kat Mid, nak sangat kan? *sampai pening-pening jalan kat situ, beso sangat katenye.* Tapi yang pelik masuk kedai TOYWORLD, kemain sego? Excited tengok motor dan kereta mainan? Tak hairan lah, memang rambang mata, cantik dan comel-comel aje.  Aku pon ikut suke.*tetibe aku pon teringat juge replika motor yang aku ade, siap eksyen lagi kat dame.. hahah, tak nak kalah ni* Dalam sejam menunggu kakak sedare aku, kitaorang ralik lepak depan kedai bunga. Punyalah ramai yang beli bunga. Aku usik gak mamat berdua tu tak nak beli bunga ke? alih-alih aku plak kena, padan muka! Kalau orang dok eksyen tayang boyfriend berkepit, aku bawak dua lagi lelaki dengan aku. orang usha je aku, bezanye dame ade bunga, aku tak de. *hahha, ape ke he nye abang-abang sedare aku nak beli bunga kan?*

Akhirnya kak sedare aku sampai jugak, then kami lepak makan kat food court. Makan masakan ala portugis. For sure pedas! Nasib la kome berdua, seperti dijangka, tak dan setengah jam lepas makan dame kene cari tandas. *hehhe, sian kome. nak nolong pon tak boleh*  Sebab keadaan dame ni jugak le, kami terpakse stay serdang untuk satu malam lagi. Tak de sape yang mampu memandu. 

Minggu depan, aku mungkin akan kena pergi KL lagi, hanto Kakak dengan Lijah. Tapi, naik pe? Driver dah takde cuti? Kalo naik bas, dari LCCT sengsoang la aku.*sedih!* Ok, malas pikir, nanti la pikir kot ade yang boleh bantu aku last minit. Hope so. *berharap nih!* Kalau tak tolong, kejam plak dengan sedare aku yang comel-comel tu. Bahaya. Cukup lah tu, positif! Tido dulu, masalah settle kemudian. Nyte dear blog.. *dah tumpo beno asenye. elok le cari patrik!*

No comments:

Post a Comment