Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Sunday, February 26, 2012

Si Penakut

Semalam bukan milik aku lagi
Esok juga belum pasti aku miliki
Dan hari ini aku terhenti disini 
Mencari pilihan yang perlu aku lalui

Aku memang penakut
Mengakuinya sekali lagi
Penakut untuk menunjuk 
rasa menghargai,
Memberitahu aku menyayangi,
Menafi aku sedang membenci,
Berpura aku sedang peduli,

Takut untuk mengakui 
semua rasa yang berbagi
Lebih rela ia memakan diri,

Kau bukan milikku lagi,
dan kau pon mengerti
Kau bukan milikku lagi


Maaf, diri ini tidak mahu lagi melukai
takut untuk mencuba lagi,
Kerna kamu tidak mungkin memahami,
Ku akur dan meredhai
Aku si penakut itu,

~cucualang~

No comments:

Post a Comment