Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Friday, February 17, 2012

Selamat Ulangtahun Mak Dak

Hari ni dah masuk 2 hari aku stay dekat kampung bersama mak cik aku. Memandangkan mak cik aku yang seorang lagi dah gerak pergi Serawak, aku decide untuk stay dekat kampung dengan mak cik aku. Lagipon agak lama aku tak stay dekat kampung,*stay bermalam untuk berhari-hari memang lama aku tak buat* makanya aku amik peluang untuk stay dekat kampung. Cuma satu je yang aku tak tahan bila duduk dekat kampung, aku kene tahan sejuk yang teramat sangat, dan mak cik aku akan riso bukan main bila pegang kaki aku. *alahai, memang aku tak tahan sejuk, tapi jangan riso le makdak, angah bukan sakit*

Hari ini juga, merupakan hari jadi mak cik aku ni. So, aku ajak mak cik aku ke Taiping, belanja dia makan dengan belanja borong Big Apple. Before ni memang aku tak berkesempatan nak buat camni. Aku ini umpama ade dua emak. *bukan bapak aku kawen dua ok!* Tapi mak cik aku ni dah macam mak aku sendiri sebab dialah yang bela dan didik aku sejak dari kecil lagi. Aku ase bangga sebab aku ade 2 emak, sebab orang lain belum tentu ada dua emak kan? Dengan mak cik aku ni aku rasa aku masih seperti macam kanak-kanak, sebab mak cik aku ni je yang kadang-kadang akan panggil aku "ADIK". *bajet terase mude lah ni*

Aku harap semoga, pada hari ini Allah akan memanjangkan usia mak cik aku ni. Semoga die sentiasa sihat sentiasa. Kalau boleh aku nak beri die rase apa sahaje yang boleh aku beri kepada die. InsyaAllah. Amin.

No comments:

Post a Comment