Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Wednesday, February 22, 2012

Result, Wish for the best!

Beribu pelajar UiTM hari ni bagai nak gile berdebar nak tengok result exam. Iyelah kan, dah sebulan lebih bertungkus lumus untuk exam. Lagi pula tinggal seminggu je nak masuk sem baru balik. Aku tengok, kawan-kawan aku sume pakat ingatkan untuk tengok result, kalau yang advance sikit siap dah heboh dekat FB pasal result mereka. Tahniah lah pada yang berjaya.tak berjaya cuba lagi *pergh macam masuk pertandingan pula kan.huhuhu* 

Terkenang pulak zaman mase kecik-kecik dulu. Result exam pakai buku laporan je. Kalo pen kaler biru tu, maknenye lulus ler, kalo ade kaler merah. Tunggu le leteran dari mak dan ayah. Kalo tak pon, mak ayah je datang sekolah pergi tandatangan buku laporan tu. Kire kes selamat lah, sebab mak dengan ayah je yang jumpa cikgu. Aku dah cabut dulu.*haha..baik punya plan* Tapi zaman sekarang dah lain, result keluar pakai kemajuan teknologi. Pakai email dah sekarang nih. Pergh, memang tak boleh lari, mak ayah siap duduk sebelah tunggu nak tengok result. Adoyai..

Ni bukanlah kali pertama menunggu result exam keluar. Tapi perasaan menunggu ni umpama tunggu result STPM. Setiap kali result exam nak keluar, aku mesti nervous! Tapi kali ni, aku boleh terlupa seketika yang tentang result. Memang aku tak ingat langsung lah yang hari ni result keluar, walaupon baru dua hari yang lepas akak tiqah ingatkan aku pasal result. *huhuhu,ingat nak pura-pura lupa, tapi terlupa terus!boleh camtu?* Dalam terlupa tu, boleh plak si MR AY, awal-awal pagi lagi mesej tanya pasal result. Terpisat-pisat aku bace mesej, mukadimah siap pakai "morning" lagi. Amboi! nak sweet jer kan. *spoil mood tido-tido ayam aku.huhu...* Tapi iyelah, memang die antara orang yang paling awal akan bertanya tentang result aku setiap sem seperti insan-insan penting dalam hidup aku. Cuma kali ini die jadi orang pertama. *gaye macam aku beat dengan die pulak kan? padahal orang lain. Ok,mane ade istilah beat dah.sedo sikit!! *

Walau jadi orang pertama, tak bermakna jadi orang pertama yang tahu tentang result aku, sebab aku sendiri pon masih belum ade keinginan nak check result exam aku. Maklum lah, duduk di kampung ni, mood aku hanya nak tenangkan diri dan perasaan aku je. Nasib juga, mak dengan ayah tak tahu yang hari ni result keluar. So, biarlah result tu jadi tanda tanya dulu ye MR AY. Apa-apa pon tahniah dengan result anda ye! 

Hope yang terbaiklah. Aku dah Usaha, Aku dah berdoa, dan aku sudah bertawakal kepadaNya. Apa pon resultnya kena hadap jugalah kan. Cuma belum masa lagi nak tengok! Tahniah untuk kawan-kawan yang dah tengok!

mood: kupu-kupu dalam perut!

No comments:

Post a Comment