Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Wednesday, July 6, 2011

Jam 11

The Eleventh Hour...
Ayat ni aku dapat dalam satu pembacaan aku.. Sebenarnya sudah lama tidak membaca, tapi entah nape aku tetibe nak membaca..
Mengisi masa lapang, supaya dapat buat-buat sebok....heheheeh(mungkin)

The Eleventh Hour sebenarnye bagi  aku terfikir tentang satu ayat..
Agak simple ayat tu, tapi agak susah nak ditafsirkan.
"The man that decided to change on 12th hour dies on the 11th"
Ape sebenar kandungan ayat ni  kan? kalau difikir secara dalam bahasa melayu nye cakap..
" Lelaki yang membuat keputusan untuk berubah pada jam 12 mati pada jam 11"...hahahah... Setakat tafsirkan balik dalam bahasa melayu bolehlah kan? cube mencari ape yang tersurat..memang jenuh juga aku memahami ayat tersebut.

So, untuk memahami  isi maksud ayat tersebut,aku menghabiskan pembacaaan aku,dan akhirnya aku berjaya memahami maksud tersirat tersebutt..

Sebenarnya dalam hidup kite ni, kite kene melakukan sesuatu sebelum terlambat. Maksudnya kalau kita nak melakukan kebaikan, baik lah buat segera.. Jangan nak berlengah, takut tak sempat tunaikan sebelum sampai waktu.. Do what you want, but never regret! Learn from mistake is better than always do mistake, but never realise your mistake..

No comments:

Post a Comment