Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu

...........Aku akan menjadi RUMPUT yang kuat, dari menjadi bunga yang akan layu............

Tuesday, July 26, 2011

Tempat Jatuh Lagi Dikenang.....

Entri tu macam pernah dengar je kan? hehehee..
bak kata orang tua-tua, tempat jatuh lagi dikenang inikan pula........??? ha pandai-pandai le sambung sendiri yer....

Semalam, aku dan keluarga merancang untuk pergi ke Lenggong!.. sebenarnya dah lama merancang
Tempat dimana aku mula kenal ABC.. Tempat dimana aku mula mengenal sekolah.. senang cerita, kisah kanak-kanak aku semuanya bermula disini!!
Apa yang membuat aku nak sangat kesana sebab aku terasa nak makan nasi lemak yang dijual di medan depan Sekolah Kebangsaan Lenggong.(sekolah rendah aku satu masa dahulu)..
Kenapa entah?? mungkin rindu...huhuhhuu...
Setelah bertanya khabar dengan kawan-kawan di FB yang masih berada di lenggong, aku dapat tahu bahawa kedai tu dah pon berpindah ke Dataran Lenggong(yang asalnya hanya tapak bendang yang dah dimajukan)...


Akhirnya, aku dan keluarga menjejakkan juga kaki ke Dataran Lenggong tersebut, kerana kemahuan semua untuk menjenguk tempat yang pernah melakarkan kisah hidup kami satu masa dahulu...

Credit too Ustaz Shahrul untuk join kami makan dan bercerita tentang pembangunan lenggong yang telah lama kami tinggalkan...
owh hampir terlupa, credit juga untuk Ahmad Bistaman(kawan yang memberi info tentang lakasi baru kedai tersebut)
ada masa lagi pasti akan jejak ke sana...=)

No comments:

Post a Comment